WYKŁAD 1

Rola systemu informacyjnego w przedsiębiorstwie.

Cele wdrażania systemu informacyjnego w przedsiębiorstwie:

  1. Ułatwianie gromadzenia informacji niezbędnych do funkcjonowania danego procesu i zarządzania nim.
  2. Usprawnienia analizy zebranych danych i informacji.
  3. Możliwość przekształcenia nieustrukturalizowanego procesu w rutynowo przebiegającą transakcję.
  4. Ułatwienie wprowadzania zmian w kolejności przebiegu procesu.
  5. Umożliwienie łatwego dostępu do zasobów wiedzy i ekspertyz oraz ich swobodnego transferu.
  6. Umożliwienie eliminacji zbędnych pośredników z procesów.
  7. Umożliwienie łatwego monitorowania przebiegu zarówno całego procesu, jak i jego poszczególnych elementów.
  8. Możliwość zastępowania czynnika ludzkiego w procesie lub też zmniejszenie jego udziału.

W miarę jak sytuacje, z którymi trzeba się zmierzyć w procesie zarządzania stają się coraz bardziej złożone, rośnie efekt "luki informacyjnej”, który można pokonać wyłącznie przy użyciu komputerów.

Rola systemów informatycznych - w kontekście systemów informacyjnych zarządzania.

CRM - Customer Relationships Management - wspomaganie obsługi klienta.

Główną zaletą zastosowania komputera jest możliwość użycia go do przetwarzania danych do takiej postaci, by mogły być podstawą podejmowania decyzji.

dane -> informacja (dane przeanalizowane) -> wiedza decyzyjna -> decyzje i działanie

EDI - Electronic Data Interchange - zastąpienie papierkowej roboty.

Rodzaje systemów EDI:

  1. Wymiana dokumentów biznesowych - podpis elektroniczny, wiarygodność.
  2. Elektroniczna wymiana danych technicznych - znaczenie, meritum.
  3. EFT - elektroniczny transfer środków pieniężnych.
  4. Interaktywne EDI (różnego rodzaju formularze cyfrowe).

Użycie właściwych metod EDI
Budowa systemu informacyjnego

© Justyna Milczarek, Krzysztof Król, Tomasz Misztur, Marek Mizera